Przygoda „Król Szczurów” powstała po przeczytaniu opowiadania „The Lords of Quarmall” (pol. „Władcy Kuarmalu”) pochodzące z tomu III pt. Droga do skarbu, autorstwa Fritza Leibera. W opowiadaniu główni bohaterowie, Fafhrd i Szary Kocur, zostają uwikłani w konflikt między dwoma potężnymi czarownikami władającymi podziemnym królestwem.
Gdy BG przybywają do miasta jest już pogrążone w chaosie. Podziemne korytarze stają się miejscem starć między mieszkańcami a hordami szczurów. Mieszkańcy cierpią na dziwne choroby wywołane przez zarodniki pleśni i grzybów, które pokrywają ich domy. Bohaterowie odkrywają, że za wszystkim stoi mroczny druid, Król Szczurów, który chce zamienić miasto w dziką, opanowaną przez naturę ruinę. Wykorzystuje szczury jako zwiadowców, a toksyczne pleśnie i grzyby jako broń przeciwko ludziom.
Szczury pełnią rolę zarówno zwiadowców, jak i narzędzi terroru używanych przez Króla Szczurów.
Druid kontroluje gryzonie, aby zbierać informacje i wywierać presje w poszczególnych częściach miasta. BG mogą próbować przechytrzyć szczury, wabiąc je lub odwracając ich uwagę za pomocą magii lub jedzenia.
Przygoda łączy urbanistyczny horror z dziką magią natury, a BG muszą stawić czoła wyzwaniom związanym z równowagą między cywilizacją a przyrodą.
Jeśli jesteś MG i potrzebujesz regularnych inspiracji zapisz się na nasz biuletyn „Czwartkowe inspiracje”.
W każdy czwartek najnowsze wydanie jest wysyłane do setek osób.
Każda wiadomość zawiera pomoc dla Mistrzyń i Mistrzów Gry, a także odnośniki do inspirujących treści.
Zobacz przykład. Oto inne materiały publikowane w strefie Pomoce MG.