Królestwo Bachra

Królestwo Bachra rozciąga się wzdłuż południowego wybrzeża Wielkiego Morza, między Fezrą a Zinguratem. Choć formalnie zachowuje niezależność, faktycznie pozostaje pod wpływem Sułtanatu Hajmadal, który zręcznie manipuluje jego polityką i gospodarką. W tym pełnym kontrastów kraju mroczne sekrety i dawne kulty czekają na odkrycie, a napięcia polityczne grożą wybuchem konfliktów, które mogą zmienić losy całego regionu.

Miasto intryg

Bandari

Bandari, to niewielki port nad brzegiem Wielkiego Morza. Choć niepozorne, stanowi strategiczny punkt na mapie wywiadów Ligi Zachodniej i Republiki Wolnych Miast. To właśnie tutaj szpiedzy przenikają na Kontynent Południowy, korzystając z korupcji i wielokulturowej mieszanki miasta.

Do miasta często zawijają statki z Fezry, Tarragony i Almady oraz Imperium Hajamdal, a trakt handlowy łączy port z Kumbi Salih oraz Beludronem w Zinguracie. W tłumie wyróżniają się Surtrowie – potężni Zinguratczycy, oraz wyznawcy kultu Ba’ala, który stopniowo przejmuje kontrolę nad życiem duchowym mieszkańców. Bandari jest miejscem, gdzie każde działanie może zaprowadzić do poznania mrocznych sekretów albo do grobu.

Lokacje w Bandari: port morski, świątynia Ba’ala, skład towarowy, salon gier i zabaw, funduk, latarnia morska, slumsy.

surtryjska żołnierka
surtryjska żołnierka
Stolica na granicy ruin

Kumbi Salih

Kumbi Salih, położone nad brzegiem jeziora Magot, pełni funkcję administracyjnego i handlowego serca Bachry.

Według legend miasto zbudowano na ruinach starożytnej metropolii, choć większość mieszkańców traktuje te opowieści z niedowierzaniem. Mimo swego dawnego splendoru stolica pogrążona korupcji stopniowo popada w ruinę, stając się cieniem swojej przeszłości. Gdyby nie strategiczne położenie nad jeziorem Magot, które dostarcza niezbędnej słodkiej wody w gorącym klimacie Kontynentu Południowego, dawno by upadło.

Przez stolicę biegnie szlak handlowy z portu w Bandari do Beludronu w Zinguracie, który łączy port z głębią kontynentu. Z Kumbi Salih rozpoczynają także swój bieg ekspedycji do starożytnych ruin na zachodzie.

Świątynie Czarnego Słońca

Tajemnice i niebezpieczeństwa Bachry

Na południowym zachodzie kraju kryją się ruiny starożytnych świątyń poświęconych martwemu kultowi Czarnego Słońca. Dawni kapłani mieli tu składać ofiary w zamian za wiedzę i moc, a teraz miejsca te przyciągają badaczy z Kolegium Argusto i rabusiów grobów z całego świata. Czarodzieje wynajmują lokalnych przewodników i najemników, by przemierzać te zdradliwe tereny, jednak niewiele ekspedycji wraca z tych wypraw. Pułapki i mroczne moce otaczające to miejsce sprawiają, że mało kto wraca

W królestwie kult Ba’ala zyskuje na sile. Kapłani przejmują wpływy w społeczności, a mieszkańcy coraz częściej opowiadają o krwawych rytuałach, które mogą zagrażać stabilności regionu. Napięcia narastają, a każdy ruch może stać się iskrą prowadzącą do otwartego konfliktu.

Pomysły na przygody

Dlaczego postaci graczy powinni odwiedzić Bachrę?

Królestwo Bachra to idealne miejsce dla drużyny poszukiwaczy przygód, pełne napięć, mrocznych sekretów i unikalnych wyzwań. Oto, co może przyciągnąć graczy:

  • Niebezpieczna misja: Czy gracze podejmą się zadania dostarczenia ładunku do stolicy królestwa Kumbi Salih? Zdecydują się wynająć miejscowych przewodników, czy może wyruszą przez pustynię na własną rękę?
  • Eksploracja zapomnianych ruin: Na południowym zachodzie Bachry czeka starożytna świątynia poświęcona Czarnemu Słońcu. Gracze mogą odkryć sekrety martwego kultu, zmierzyć się z pułapkami dawnych kapłanów i odnaleźć artefakty o niewyobrażalnej mocy.
  • Polityczne intrygi: Sułtanat Hajmadal, Republika Wolnych Miast, Tarragona i Almada oraz Zingurat rywalizują o wpływy w regionie. Drużyna może zdecydować, komu pomóc – szpiegom Ligi Zachodniej, republikańskiej Lidze Handlowej, wyznawcom Ba’ala, a może bachryjskim lojalistom, próbującym utrzymać niezależność królestwa. Każdy wybór przyniesie konsekwencje i nowe możliwości.
  • Rywalizacja z kultem Ba’ala: Kult Ba’ala zwiększa wpływy w Bandari, a jego wyznawcy ukrywają mroczne cele. Gracze mogą spróbować ich powstrzymać, zinfiltrować kult lub nawet wykorzystać jego pozycję dla własnych celów.
  • Ekscytujące starcia: Od potężnych Surtrów z Zinguratu po bandytów czyhających na traktach – każda wyprawa wiąże się z ryzykiem. Gracze staną przed wyzwaniem, które przetestuje ich zdolności bojowe, taktyczne i magiczne.
  • Nieoczywiste sojusze: W Bachrze gracze mogą pozyskać nietypowych towarzyszy – od łotrów z lokalnego półświatka po niezwykle aktywnych w tym regionie czarodziejów z Argusto. Kogo wybiorą, a komu zaufają?

Każdy krok w Bachrze może prowadzić do niespodziewanych odkryć i niebezpiecznych konfrontacji. To miejsce, które nagradza odważnych i bezlitosnych, ale szybko eliminuje tych, którzy nie potrafią odnaleźć się w chaosie.

"Czwartkowe Inspiracje"

ZAPISZ SIĘ NA BIULETYN!

Biuletyn wysyłamy w każdy czwartek między godziną 18:00 a 19:00.

Publikujemy w nim porady dotyczące sesji RPG, pomysły na przygody oraz odnośniki do map lokacji w wersji do wydruku.

O autorze

Cześć, mam na imię Paweł i od 1991 gram w gry fabularne. Zwykle wcielam się w rolę Mistrza Gry, bo od początku mojej przygody z grami fabularnymi właśnie rola kreatora świata była dla mnie najbardziej pociągająca. Więcej o mnie dowiesz się z genezy powstania gry.

Dodaj komentarz

GDPR

    Używamy plików  cookies w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zobacz nasza politykę prywatności.