Misja rozpoczyna się od spotkania BG z przedstawicielką Ustryjskiej Rady Najwyższej, Lady Miriam Varak, w tajnej kwaterze na granicy Księstwa Retii i Konfederacji Ustrii. Varak przedstawia cel misji: uwolnić Eryka Ustryjczyka z kopalni rud metali, gdzie odbywa karę dożywocia.
Kobieta przedstawia BG plany kopalni oraz informacje na temat straży, warunków pracy więźniów oraz niebezpieczeństw, z jakimi mogą się zmierzyć.
BG otrzymują kilka opcji działania:
Varak daje BG do zrozumienia, że wywiad nie może zbyt wiele ingerować, dlatego powodzenie misji zależy od ich sprytu i zdolności improwizacji.
Eryk to uzdolniony dowódca, który ukończył Retyjską Akademię Wojenną z wyróżnieniem. Jednak odmówił opracowania planu podboju Konfederacji Ustrii za co został skazany przez naczelne dowództwo Ligii Zachodniej na karę dożywotniej pracy w kopalni rud metali.
Kopalnia, w której przebywa Eryk, znajduje się w odległym górzystym rejonie Retii, w surowych warunkach klimatycznych.
W drodze do kopalni gracze napotykają na trudności – muszą omijać patrole wojsk Ligi Zachodniej, które zaostrzają kontrolę kopalni i obszarów przygranicznych w obliczu rosnących napięć międzynarodowych.
Na tym etapie przygody BG mogą napotkać retyjskie patrole, którym muszą się wymknąć, wykorzystując niesprzyjające warunki pogodowe i surowe górskie tereny.
Kopalnia w której znajduje się Eryk, jest nie tylko miejscem wydobycia metali, ale także więzieniem o zaostrzonym nadzorze.
Opis kopalni:
BG muszą zdobyć informację, w której części kopalni przebywa Eryk. Mogą to zrobić, przesłuchując strażników lub zaprzyjaźniając się z górnikami, którzy znają rozkład kopalni. Ważnym elementem będzie zyskanie zaufania więźniów, którzy mogą być pomocni w organizacji ucieczki.
Gdy BG w końcu odnajdują Eryka, okazuje się, że jest on w bardzo złym stanie fizycznym – zmęczony, wychudzony, ale wciąż zdeterminowany. Eryk początkowo nie wierzy, że Ustryjska Rada wysłała kogoś, aby go ratować.
Po przekonaniu go o słuszności misji, Eryk proponuje plan ucieczki:
Ucieczka nie jest prosta – gracze muszą stawić czoła wielu wyzwaniom, takim jak:
Po udanej ucieczce z kopalni, BG muszą przetransportować Eryka do bezpiecznej strefy. W zależności od przebiegu misji mogą:
Misja kończy się powrotem do Konfederacji Ustrii, gdzie gracze są witani jako bohaterowie, a Eryk zaczyna nowy etap życia jako kluczowy strateg Ustryjskiej Rady Najwyższej.