Uwolnienie więźnia Eryka

Misja rozpoczyna się od spotkania BG z przedstawicielką Ustryjskiej Rady Najwyższej, Lady Miriam Varak, w tajnej kwaterze na granicy Księstwa Retii i Konfederacji Ustrii. Varak przedstawia cel misji: uwolnić Eryka Ustryjczyka z kopalni rud metali, gdzie odbywa karę dożywocia.

Propozycje realizacji zadania

Misja o wysokim ryzyku

Kobieta przedstawia BG plany kopalni oraz informacje na temat straży, warunków pracy więźniów oraz niebezpieczeństw, z jakimi mogą się zmierzyć.

BG otrzymują kilka opcji działania:

  • Przebranie się za inspektorów górniczych: Próba infiltracji kopalni z oficjalnym dostępem.
  • Ciche wtargnięcie: Wejście do kopalni poprzez mniej znane korytarze prowadzące do szybów.
  • Wzniecenie buntu więźniów: Próba wywołania chaosu, który pozwoli na ucieczkę Eryka.

Varak daje BG do zrozumienia, że wywiad nie może zbyt wiele ingerować, dlatego powodzenie misji zależy od ich sprytu i zdolności improwizacji.

Eryk to uzdolniony dowódca, który ukończył Retyjską Akademię Wojenną z wyróżnieniem. Jednak odmówił opracowania planu podboju Konfederacji Ustrii za co został skazany przez naczelne dowództwo Ligii Zachodniej na karę dożywotniej pracy w kopalni rud metali.

Liga wzmaga patrole na pograniczu.

Podróż do kopalni

Kopalnia, w której przebywa Eryk, znajduje się w odległym górzystym rejonie Retii, w surowych warunkach klimatycznych.

W drodze do kopalni gracze napotykają na trudności – muszą omijać patrole wojsk Ligi Zachodniej, które  zaostrzają kontrolę kopalni i obszarów przygranicznych w obliczu rosnących napięć międzynarodowych.

Na tym etapie przygody BG mogą napotkać retyjskie patrole, którym muszą się wymknąć, wykorzystując niesprzyjające warunki pogodowe i surowe górskie tereny.

Więzienie o zaostrzonym rygorze.

Kopalnia rud metali

Kopalnia w której znajduje się Eryk, jest nie tylko miejscem wydobycia metali, ale także więzieniem o zaostrzonym nadzorze.

Opis kopalni:

  • Skomplikowany system tuneli i szybów: Górnicy pracują głęboko pod ziemią, zmagając się z brakiem wentylacji i ciągłym zagrożeniem zawalenia się korytarzy.
  • Woda zalewająca korytarze: Kopalnia, położona wysoko w górach, jest często zalewana przez wody gruntowe, co czyni pracę w niej wyjątkowo niebezpieczną.
  • Obozowisko straży: Na powierzchni kopalni znajduje się obozowisko wojskowe, gdzie stacjonuje straż. BG będą musieli przedostać się przez obozowisko lub ominąć je, by dotrzeć do podziemnych korytarzy.

BG muszą zdobyć informację, w której części kopalni przebywa Eryk. Mogą to zrobić, przesłuchując strażników lub zaprzyjaźniając się z górnikami, którzy znają rozkład kopalni. Ważnym elementem będzie zyskanie zaufania więźniów, którzy mogą być pomocni w organizacji ucieczki.

Zdobycie zaufania żołnierza.

Spotkanie z Erykiem

Gdy BG w końcu odnajdują Eryka, okazuje się, że jest on w bardzo złym stanie fizycznym – zmęczony, wychudzony, ale wciąż zdeterminowany. Eryk początkowo nie wierzy, że Ustryjska Rada wysłała kogoś, aby go ratować.

Po przekonaniu go o słuszności misji, Eryk proponuje plan ucieczki:

  • Wykorzystanie starego, zalanego korytarza: Eryk zna sekretny korytarz, który prowadzi poza teren kopalni, ale jest on częściowo zalany. BG będą musieli znaleźć sposób na przetrwanie pod wodą.
  • Sabotowanie infrastruktury kopalni: Alternatywnym planem jest zniszczenie głównego szybu wentylacyjnego, co odciągnie uwagę strażników, dając im czas na ucieczkę.
Co może pójść źle?

Ucieczka z kopalni

Ucieczka nie jest prosta – gracze muszą stawić czoła wielu wyzwaniom, takim jak:

  • Strażnicy kopalni: Zaatakowani strażnicy szybko mobilizują siły, zmuszając BG do walki lub ukrywania się.
  • Zawalenia i zalewiska: W momencie, gdy BG podejmują akcję sabotażową lub otwierają zalany korytarz, kopalnia zaczyna się zapadać, co zmusza ich do szybkiej ucieczki.
  • Próba pościgu: Gdy tylko straż zorientuje się, że Eryk ucieka, organizują pościg. BG będą musieli zadecydować, czy bronić się w ciasnych korytarzach, czy skupić na ucieczce.
Eskortowanie odbitego więźnia.

Zakończenie misji

Po udanej ucieczce z kopalni, BG muszą przetransportować Eryka do bezpiecznej strefy. W zależności od przebiegu misji mogą:

  • Zyskać wdzięczność Ustryjskiej Rady: Misja zakończona sukcesem sprawia, że BG zdobywają sojusznika w postaci Eryka oraz wsparcie Ustryjskiej Rady.
  • Być ścigani przez Ligę Zachodnią: Jeśli misja zostanie odkryta, BG mogą stać się celem zemsty ze strony Ligi Zachodniej, co doda napięcia w przyszłych przygodach.

Misja kończy się powrotem do Konfederacji Ustrii, gdzie gracze są witani jako bohaterowie, a Eryk zaczyna nowy etap życia jako kluczowy strateg Ustryjskiej Rady Najwyższej.

O autorze

Cześć, mam na imię Paweł i od 1991 gram w gry fabularne. Zwykle wcielam się w rolę Mistrza Gry, bo od początku mojej przygody z grami fabularnymi właśnie rola kreatora świata była dla mnie najbardziej pociągająca. Więcej o mnie dowiesz się z genezy powstania gry.

Dodaj komentarz

GDPR

    Używamy plików  cookies w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zobacz nasza politykę prywatności.