W obliczu prastarego proroctwa bohaterowie graczy zostają wezwani do świątyni Mawe i Lisy, bogów dnia i nocy, aby rozwikłać mroczne symbole i odkryć charakter nadchodzącego zagrożenia. W trakcie rytualnego Skrzyżowania Cieni, które odbywa się raz na sto lat, cienie ożywają, układając się w złowieszcze figury na ścianach jaskini. Wyrocznia zwiastuje zbliżające się rządy Czarnej Otchłani, a jedyną nadzieją na ocalenie jest zjednoczenie ludzi pod sztandarem harmonii. Bohaterowie muszą dokonać trudnych wyborów, które mogą odmienić przyszłość całego kontynentu – albo na zawsze skazać go na mrok.
Bohaterowie graczy zostają wezwani do świątyni Mawe i Lisy, położonej głęboko w jaskini, gdzie w Sali Harmonii, co sto lat dochodzi do tajemniczego zjawiska – Skrzyżowania Cieni. W ten jedyny dzień cienie w jaskini poruszają się wbrew naturalnemu porządkowi, tworząc figury i symbole na ścianach oraz podłodze. Kapłani wierzą, że to przekaz od starych bogów, ale tym razem przepowiednia jest wyjątkowo niepokojąca.
Aryckapłanka bogini Mawe przekazuje bohaterom graczy powód wezwania – wśród wyznawców pojawiły się plotki, że Skrzyżowanie Cieni przyniesie proroctwo mówiące o nadciągającym niebezpieczeństwie. Kobieta prosi bohaterów graczy – bywałych w świecie – o pomoc w rozszyfrowaniu symboli i odkryciu ich znaczenia, zanim zmierzch zakończy to zjawisko. Jeśli ostrzeżenie okaże się realne, mogą jeszcze zdążyć zapobiec nadchodzącej katastrofie.
Zanim cienie zaczną układać się w symbole, świątynia wypełnia się niespokojnymi szeptami. Na ścianach i podłodze pojawiają się figury – postać trzymająca płonący sztandar, runy Mawe i Lisy przecięte pęknięciem oraz księżyc przysłonięty cieniem. W końcu cienie układają się w pełen obraz, a bohaterowie graczy słyszą wypowiadane przez kapłankę Mawe słowa proroctwa:
„Z południowego zachodu nadciągnie Cień, wyłaniając się z Czarnej Otchłani, niosąc zgiełk, który zagłuszy słowa innych bogów. Jego nadejście poprzedzą jego dzieci, a ich dudniące kroki zaleją ziemię żarem niezgody. Syn powstanie przeciwko ojcu, a akolici przeciw kapłanom. Miasta spłoną, a tron po tronie legnie w gruzach, gdy karmazynowy sztandar wzniesie się nad ruinami – znakiem krwi i głodu władzy.
Ten, kto spojrzy w oczy Cienia, ujrzy nicość, a kto stanie na jego drodze, obróci się w proch niczym sucha trawa. Jedynie ci, którzy zjednoczą się pod jednym niebem, w blasku dnia i nocy, odnajdą siłę, by odeprzeć to, co rodzi się w otchłani. W jedności – w harmonii słońca i księżyca – kryje się moc zdolna zatrzymać mrok, nim pochłonie świat.
Lecz jeśli w ich sercach zakiełkuje rozłam, nadejdzie zguba, a mrok połknie światło dnia i skryje tajemnice nocy. Świt nowego dnia może wzejść tylko wtedy, gdy dawni wrogowie splotą dłonie, a przyjaźń przejdzie najcięższą z prób, bo żaden nie przetrwa samotnie w obliczu władcy Czarnej Otchłani.”
Po odczytaniu proroctwa atmosfera w świątyni gęstnieje. Kapłani natychmiast zaczynają debatę, ich opinie dzielą się na dwa obozy.
[W tym momencie przygody MG, zanim przejdzie do wyjawienia znaczenia proroctwa za pośrednictwem postaci frakcji, daje graczom czas, aby sami spróbowali je zinterpretować.]
Jedna frakcja, wyznawcy Lisy, odczytuje proroctwo jako nieuchronną konsekwencję rosnących wpływów Zinguratu i władzy Ba’ala. Przypuszczają, że wkrótce miasto Beludron obejmie kontrolę nad południowym kontynentem, a przeciwstawianie się tej potędze przyniesie tylko zniszczenie. Uważają, że należy podporządkować się, by świątynia mogła zachować choć część swojego dawnego znaczenia.
Druga frakcja, wyznawcy Mawe, dostrzega w przepowiedni ostrzeżenie przed zagładą, która obejmie nie tylko świątynię, ale i wszystkie miasta na południu. Wierzą, że jedynie zjednoczenie ludzi i stworzenie wspólnego frontu opartego na wartościach Mawe i Lisy – dnia i nocy, harmonii i równowagi – pozwoli odeprzeć nadciągające siły Ba’ala. Uważają, że odpuszczenie walki doprowadzi do tyranii, w której wyznawcy Ba’ala wytępią wszystkie inne wierzenia.
Bohaterowie graczy znajdują się w centrum konfliktu – ich decyzje mogą wpłynąć na przyszłość świątyni, a może i całego kontynentu.
Bohaterowie graczy muszą zdecydować, czy poprzeć frakcję podporządkowania, która widzi w Ba’alu nieuniknionego władcę, czy stanąć po stronie oporu i pomóc zjednoczyć ludzi pod sztandarem Mawe i Lisy.
Jeśli wybiorą podporządkowanie, będą musieli pomóc wyznawcom Lisy przekonać resztę kapłanów, że zmiany są nieuniknione i należy zaakceptować rządy Beludronu, aby uniknąć konfliktu. Decyzja ta może ocalić świątynię, ale zburzy jej charakter – pod rządami Ba’ala tradycje świątyni zostaną zapomniane.
Jeśli jednak staną po stronie oporu, bohaterowie będą musieli zdobyć wsparcie innych wyznawców i wykorzystać proroctwo do ostrzeżenia mieszkańców przed nadciągającym przewrotem. Wywoła to ryzyko otwartego konfliktu z Ba’alem i jego wyznawcami, lecz jeśli się powiedzie, mogą ocalić miasta i przywrócić równowagę między światłem i cieniem.
Wybór, którego dokonają bohaterowie, niesie długotrwałe konsekwencje. Przyszłość świątyni, miasta i kontynentu spoczywa w ich rękach. Cienie znikają, ale proroctwo pozostaje – jako ostrzeżenie o zbliżającej się zmianie i nadziei na lepsze jutro.
Więcej pomysłów na przygody znajdziesz w dzisiejszym wydaniu biuletynu: „Czwartkowe Inspiracje”.
Biuletyn wysyłamy między 18, a 19, co czwartek. Znajdziesz w nim wiele inspiracji dla swoich sesji RPG.