Bunt w kopalni „Czarna Studnia”

Postacie graczy niedawno trafiły do ponurej kopalni Czarna Studnia – miejsca, gdzie życie ludzkie ma niewielką wartość, a warunki pracy są piekielne. Kopalnia mieści się wokół dawnego tunelu wyrzutowego lawy. Choć kanał wydaje się wygasły wciąż można wyczuć żar bijący z głębin ziemi, który sprawia, że praca staje się jeszcze bardziej nieznośna.

Realia życia w obozie

Praca w kopalni

Górnicy każdego dnia schodzą w głąb ziemi dwoma bocznymi szybami, prowadzącymi do rozległych korytarzy. Im głębiej, tym bardziej czuć żar, który emanuje z tunelu wyrzutowego – dawnego kanału lawowego. W kopalni jest duszno, gorąco, a powietrze jest suche i ciężkie. Skały wokół są wciąż ciepłe w dotyku, a w najniższych partiach korytarzy temperatura jest niemal nie do zniesienia.

Praca w tych warunkach to codzienna walka o przetrwanie. Każdy więzień musi wydobywać diamenty, które uformowały się pod wpływem ogromnego ciśnienia i temperatury blisko tunelu wyrzutowego. Praca w upale i pyle wycieńcza ludzi, a kto nie przyniesie wymaganej ilości diamentów, zostaje surowo ukarany. Każdy więzień, który nie spełni normy, jest publicznie przykuwany do skał otaczających obóz i pozostawiany na noc w żarze dnia i chłodzie nocy. Wielu nie wytrzymuje tej tortury – a pozostali, wracają na kolejny dzień pracy jeszcze bardziej wyczerpani.

Jedzenie i woda to rzadki luksus – strażnicy opuszczają skromne racje tylko raz dziennie za pomocą zardzewiałego żurawia. Ale racje otrzymują jedynie ci, którzy wypełnili dzienny limit diamentów. Dla reszty pozostaje głód i pragnienie.

Narasta napięcie wśród więźniów

Plotki o buncie

Już od pierwszego dnia pobytu w kopalni, wasze postacie słyszą pogłoski o nadchodzącym buncie. Napięcie rośnie z każdym dniem. Więźniowie są coraz bardziej zdesperowani, a grupa najodważniejszych górników planuje powstanie, które ma na celu obalenie strażników i ucieczkę z tego piekła.

Na czele tego ruchu stoi Haran – charyzmatyczny i doświadczony więzień, który spędził w kopalni wiele lat, ale wciąż zachował tężyznę fizyczną i jasny usmysł. Haran ma plan: pokonać strażników, którzy patrolują schody prowadzące na powierzchnię, a następnie przejąć kontrolę nad budynkiem gospodarczym na ich szczycie.

Wasze postacie szybko wciągane są w ten plan. Haran powierza wam zadanie przekonanie do buntu więźniów, którzy przybyli razem z wami.

Z każdym dniem atmosfera staje się coraz bardziej napięta, a więźniowie zaczynają gromadzić prowizoryczne bronie – kilofy, ostrza z ostrych kamieni, a nawet zaostrzone, drewniane kije. Nocą, gdy strażnicy opuszczają obóz, więźniowie spotykają się w ukryciu, planując kolejne kroki powstania.

Prosty, ale ryzykowny

Plan buntu

Plan Harana jest prosty, lecz ryzykowny. Kluczowym momentem buntu ma być koniec dnia pracy, gdy strażnicy będą zmęczeni. Wtedy dwie grupy więźniów mają uderzyć jednocześnie.

Sukces buntu zależy również od zebrania odpowiedniej ilości diamentów. Tylko jeśli więźniowie spełnią dzienny limit, strażnicy opuszczą jedzenie – i to właśnie w tym momencie Haran planuje zaatakować.

Dwie grupy więźniów mają zaatakować w tym samym czasie. Jedna pokona strażników przy schodach, a następnie przejmie budynek ze sprzętem na powierzchni. Druga przejmie żuraw, przez który spuszczane są racje – to jedyne źródło zaopatrzenia kopalni.

Kluczowym elementem planu jest atak w tych dwóch miejscach jednocześnie, aby zmusić strażników do podziału sił i wywołać tym chaos, co da szansę na przejęcie kontroli nad kluczowymi elementami infrastruktury.

Zdrada Harana

Bunt w kopalni

W dniu buntu wszystko przebiega zgodnie z planem. Pechowcy, którzy nie spełnili normy, zostają przykuci do skał, co jeszcze bardziej podsyca gniew i desperację pozostałych więźniów. Gdy słychać zgrzyt opuszczanego żurawia, Haran daje znak do ataku. Jego ludzie uderzają z zaskoczenia, eliminując pierwszych strażników i wpadają do budynku u szczytu schodów.

Gdy szala zwycięstwa przechyla się na stronę buntowników ludzie Harana obracają się przeciw pozostałym więźniom, blokując im dostęp do schodów. Wtedy dociera do Was szokująca prawda: Haran nigdy nie zamierzał uwolnić wszystkich więźniów. Jego prawdziwy plan to przejęcie kontroli nad kopalnią – nie po to, by uciec, ale by zostać jej nowym władcą. Haran planuje podporządkować sobie kopalnię i przekształcić ją w jeszcze bardziej brutalne imperium, gdzie więźniowie będą jego niewolnikami.

Co zrobią BG?

Kluczowa decyzja

Teraz postacie kierowane prze graczy muszą podjąć kluczową decyzję. Czy ulec Haranowi, licząc na lepsze warunki pod jego rządami? Czy stawić mu czoła, ryzykując własne życie, by wywalczyć sobie i reszcie więźniów prawdziwą wolność?

Kopalnia zamienia się w pole bitwy. Część więźniów popiera Harana, widząc w nim nowego lidera, który może dać im władzę nad diamentami. Inni, zdradzeni i zdesperowani, próbują powstrzymać jego plan i dążyć do prawdziwej ucieczki. Wasze postacie znajdują się w samym środku tego konfliktu, a od waszych decyzji zależy, kto wyjdzie zwycięsko z tego chaosu.

Czy zdołacie uciec z Czarnej Studni, czy też staniecie się częścią nowego, jeszcze bardziej brutalnego reżimu?

O autorze

Cześć, mam na imię Paweł i od 1991 gram w gry fabularne. Zwykle wcielam się w rolę Mistrza Gry, bo od początku mojej przygody z grami fabularnymi właśnie rola kreatora świata była dla mnie najbardziej pociągająca. Więcej o mnie dowiesz się z genezy powstania gry.

Dodaj komentarz

GDPR

    Używamy plików  cookies w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zobacz nasza politykę prywatności.