Tawerna Rapana mieści się w przyziemiu, nieopodal bramy morskiej i nabrzeża portowego. Słynie z rybnej nalewki – gęstej i aromatycznej – oraz z tego, że nocowanie tutaj często kończy się stratą złota, a czasem i czegoś więcej. Jeśli masz złoto i zdrowy rozsądek, poszukaj innego lokalu.
Właścicielką lokalu jest Feda. To lokal chętnie odwiedzany przez marynarzy, dokerów i mniej zamożnych przyjezdnych. Choć zdarzają się wyjątki. Słynie z dobrej kuchni, ale Stary Lupi jeśli nie poskąpicie mu grosza z pewnością odradzi wam tam nocleg.
W lokalu pracuje Rosalia, z którą postaci graczy mogą nawiązać bliższą znajomość.
PORADA: z kuchni po drabinie przez klapę w suficie można się dostać do sekretnego pokoju w którym sypia właścicielka. Pokój przez ścianę graniczy ze zbiorowym pokojem sypialnym dla gości. W murze zamontowane są dwa wizjery przez, które Feda obserwuje gości. W ten sposób typuje tych, których warto okraść.
Tawerna Rapana znajduje się pod numerem 2 na mapie Gradu. Toczy się w niej fragment przygody 4: Polowanie. Mapę miasta i przygodę znajdziecie w zestawie startowym gry.