Pomysł na przygodę: Miasto objęte kwarantanną

Przygoda dla 2 – 6 Bohaterów Graczy / Bohaterek Graczek, na poziomie 4-8. Mistrz / Mistrzyni Gry ma duże możliwości dostosowania przygody do poziomu postaci graczek i graczy poprzez dobór ilości i poziomu przeciwników.

Zawiązanie przygody

WPROWADZENIE

W wyniku niebezpiecznej epidemii, która zmieniła znaczną część mieszkańców Gradu i przyjezdnych w krwiożercze bestie, został wprowadzony stan wyjątkowy.

Żołnierze i niedobitki straży miejskiej pozostający pod dowództwem namiestnika Massimo Bragi otoczyli miasto szczelnym kordonem – nie wpuszczają do i nie wypuszczają nikogo ze środka. Pod ich kontrolą pozostaje most nad rzekę Bystrą oraz nabrzeże portowe aż do drogi prowadzącej do Bramy Południowej.

Zdrowi mieszkańcy koczują w pobliskich osadach rybackich, wojskowych namiotach i na prędce skleconych szałasach nieopodal miasta. Wyjątkiem jest radny Leon Ringeril. Jako prawa ręka namiestnika Bragi urządził sobie prowizoryczne lokum we własnym magazynie na nabrzeżu portowym. Zarządza ochotnikami, którzy wspierają żołnierzy i straż w patrolowaniu terenu wokół miejskich murów i północnego brzegu rzeki Bystrej…

Pokonywanie trudności w drodze do celu

ROZWINIĘCIE

To właśnie Leon Ringeril wynajmuje Bohaterów Graczy / Bohaterki Graczek by niepostrzeżenie weszli do objętego kwarantanną Gradu, odszukali i bezpiecznie sprowadzili do niego jego żonę. [ZLECENIE]

Mężczyzna sugeruje by udali się do jego pałacu i tam rozpoczęli poszukiwania Romy. W tym celu wskazuje im na mapie miasta wejście do tunelu przemytniczego pod murem. Ciśnie się na usta pytanie skąd urzędnik wie o tunelu przemytniczym?

Mężczyzna zdradza, że w pałacu, w jego gabinecie na piętrze znajduje się sekretne pomieszczenie. Uważa, że prawdopodobnie tam ukryła się jego żona przed szabrownikami i zarażonymi. Pomieszczenie zostało zbudowane właśnie na taką ewentualność i znajduje się w nim zaopatrzenie pozwalające przeżyć wiele tygodni.

Bohaterowie Graczy / Bohaterki Graczek nie bez przeszkód pokonują tunel przemytniczy i dostają się do miasta. Nie udaje im się uniknąć potyczki z zarażonymi, ale wreszcie trafiają do rezydencji radnego.

W pałacu odnajdują jego żonę – Romę Ringeril. Kobieta wita ich z radością. Cieszy się na wieść, że Bohaterowie Graczy / Bohaterki Graczek znają sposób jak niepostrzeżenie przedrzeć się przez kordon żołnierzy otaczających miasto.

Zwrot akcji

PUNK KULMINACYJNY PRZYGODY

Jednak Romie nie zależy już na mężu. Ekstremalna sytuacja w jakiej się znalazła, pchnęła ją w ramiona swego obrońcy, Glacy.

Postaci Graczek i Graczy szybko przekonują się, że Glaca to pozbawiony zasad moralnych bandzior. Wraz z kamratami wykorzystuje brak straży w mieście do rabunków. Bandyci mają już dość fantów by nic nie robić do końca życia.

Jedyną trudnością było to jak zrabowana dobra wynieść poza mury, ale właśnie Bohaterowie Graczy / Bohaterki Graczek znaleźli rozwiązanie ich problemu. Pomoc nie będzie im potrzebna więc bandyci postanawiają pozbyć się niewygodnych świadków.

Opcjonalny zwrot akcji

EPILOG

Gdy Bohaterowie Graczy / Bohaterki Graczek poczują się bezpiecznie uprzednio ranny członek / ranna członkini drużyny ulega zarazie i niespodziewanie atakuje najbliższą ze stojących obok osób.

* * *

Jak uatrakcyjnić sesję?

PORADY I WSKAZÓWKI

  • Przygoda rozgrywa się kilka tygodni po Święcie Środka Lata i pokonaniu Wielkiego Markoniego. Wciąż w mieście pozostają setki zarażonych, ale działają już w nieskoordynowany sposób. Wojsko, które przybyło kilka dni temu właśnie opracowuje plan oczyszczenia miasta.
  • Użyj tabeli spotkań losowych z zarażonymi, którą znajdziesz w podręczniku, w przygodzie 9. Jednak zmniejsz wylosowaną liczbę przeciwników o połowę. 
  • W tunelu przemytniczym przygotuj jakąś niespodziankę. Może tunel jest niedrożny albo schroniły się tam ogromne szczury… 
  • Możesz wymyślić samemu co to za epidemia lub kontynuować wątek kampanii z zestawu gry Półmrok. Druga opcja pozwoli Ci korzystać z materiałów opisujących cały przebieg choroby i będzie spójną kontynuacją wątku fabularnego jeśli twoi gracze / Twoje graczki brały udział w kampanii.
  • Karty wszystkich postaci Bohaterów / Bohaterek Niezależnych znajdują się w pudełku do gry. Jeśli niektórzy bandyci zginęli podczas twojej kampanii z podręcznika możesz po prostu nadać im inne imiona i nieco zmodyfikować wygląd. Analogiczne ma się sprawa z zarażonymi i strażnikami.
  • Jeśli w twojej linii czasowej Leon Ringeril zginął podczas rozprawy z półświatkiem zleceniodawcą będzie sam namiestnik Massimo Braga. Roma Ringeril to jego rodzona siostra, więc chęć jej uratowania ma uzasadnienie logiczne. Jednocześnie Braga to prominentny polityk i nie będzie chciał narazić swojej reputacji angażując wojsko w ratowanie własnej siostry.
  • Wykorzystaj plan miasta Grad by ułatwić nawigację postaci graczy i graczek podczas poruszania się po mieście.
  • Wykorzystaj gotowe plany miejskich lokacji, które Bohaterowie Graczy będą mogli odwiedzić podczas wypełniania zadania. Wiele z nich masz w pudełku lub opisanych w przygodzie 9 z podręcznika.
  • Dodatkowe lokacje znajdziesz także wśród już opublikowanych materiałów w sekcji Pomoce MG.
  • Podczas potyczki z zarażonymi jeden z Bohaterów Graczy / Bohaterek Graczek otrzymuje ranę. Sprawdź czy się zaraził… Jeśli tak to jego przemiana w precyzyjnie wybranym przez ciebie przygody może się stać spektakularnym finałem opowieści, który twoi gracze i graczki zapamiętają na długo.
O autorze

Cześć, mam na imię Paweł i od 1991 gram w gry fabularne. Zwykle wcielam się w rolę Mistrza Gry, bo od początku mojej przygody z grami fabularnymi właśnie rola kreatora świata była dla mnie najbardziej pociągająca. Więcej o mnie dowiesz się z genezy powstania gry.

Dodaj komentarz

GDPR

    Używamy plików  cookies w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zobacz nasza politykę prywatności.