Plansza przedstawia okolice bramy Morskiej, która prowadzi na nabrzeże portowe. Budynek po środku mapy, po lewej to fragment zaplecza gospodarczego pałacu namiestnika Bragi, to w jego podpiwniczeniu znajduje się pokoik w którym mieszkał Glaca. Kawałek za górną krawędzią planszy znajduje się zejście do tawerny Rapana. Widoczne w prawym górnym rogu schody prowadzą do piekarni przed którą rozgrywa się wstęp do przygody Pakt krwi. Na widocznym na dole planszy murze stoi balista. Obok niej znajduje się klapa w podłodze, która prowadzi do strażnicy zachodniej, której plansze lokacji znajdziecie w zestawie startowym gry.
Fragment opisu lokalizacji z przygody 9: Apokalipsa, w której BG docierają do ostatniego punktu oporu mieszkańców.
Najpierw dociera do waszych nozdrzy słodko-kwaśny smród rozkładających się ciał przemieszany z wonią spalenizny, choć nie dostrzegacie jego źródła. Potem zauważacie jakieś konstrukcje, przecinające ulicę w poprzek. Barykady są wzniesione z sięgających do piersi dorosłego człowieka beczek na wodę, baryłek po winie, portowych skrzyń, służących niegdyś do przewozu towarów, połamanych krzeseł i ław, kredensów oraz szaf z pourywanymi drzwiami, łóżek pozbawionych sienników oraz innego sprzętu domowego. Wszystko to rzucono na kupę, gdzieniegdzie prowizorycznie zbito gwoździami, a niektóre przedmioty powiązano linami.
***
Wszystko to dostrzegacie w migotliwym świetle kilku latarni. Część postawiono na beczkach, inne kilka metrów przed barykadą. Kiedy zbliżacie się do kręgu światła, zauważacie leżące na bruku ciała mieszkańców, ale nim zdążycie się im przyjrzeć, ktoś rzuca z ciemności: Kto idzie? Odpowiadaj, jeśli wciąż żyw!
Plansza będzie także pomocna podczas przygody 10: Ostatni bastion dziesiętnika Hagerta. To w tym miejscu rozgrywa się finałowa bitwa, którą ilustruje zdjęcie.