Młyn wodny stoi nad rzeką Bystrą i jest prowadzony przez młynarza z rodziną. W sezonie młynarz zatrudnia dodatkowo dwóch lub trzech pomocników z pobliskiej wsi Nadbrzeżne.
Na mapie miasta Grad, dostępnej w podręczniku gry, młyn jest oznaczony numerem 23.
Budynek został wzniesiony z masywnych, kamiennych bloków, które choć miejscami porośnięte są mchem nadal sprawiają wrażenie solidnych i trwałych. Przy południowo-zachodniej ścianie widnieje wielka drewniana łopata koła młyńskiego, wprawiana w ruch przez wody Bystrej, które gwałtownie przepływają tuż obok młyna.
Na parterze znajdują się dwa pomieszczenia. W jednym ściany i podłogę pokrywa drobny, mączny pył. To tutaj obracające się koło młyńskie mieli ziarno na mąkę. Widać stosy niezmielonego ziarna zgromadzone w skrzyniach, a pod ścianami ustawiono worki świeżo zmielonej mąki, na którą wkrótce zjawią się klienci.
Obok znajduje się przestronna izba, która pełni funkcję jadalni oraz miejsca odpoczynku dla rodziny i pracowników młyna. Stoi tam stół z krzesłami oraz kilka naczyń służących do gotowania posiłków. Drewniane deski podłogi skrzypią przy każdym kroku, a w rogu izby znajduje się drabina prowadząca do klapy w suficie.
Na zewnątrz, tuż obok młyna, biegną kamienne schody w stronę rzeki. Kamienie noszą ślady wieloletniego użytkowania; są wyszczerbione, a niektóre z nich pokrywają mchy i porosty, co nadaje temu miejscu surowy, nieco zapomniany charakter.
Nieco dalej na wschód od zabudowań nad rwącym potokiem leży kłoda zwalonego drzewa, łącząca oba brzegi rzeki Bystrej. Z pewnością można się po niej przedostać na drugą stronę, choć porastający pień wilgotny mech może okazać się zdradliwy.
Plan młyna dostępny jest w przygodzie opisanej dalej.
Wyobraź sobie… Opuszczony młyn, ślady walki i pradawny pakt krwi, którego niedotrzymanie sprowadziło klątwę. Bohaterowie twoich graczy, przypadkowi świadkowie dramatycznej sceny przed piekarnią, zostają wciągnięci w intrygę o korzeniach sięgających głęboko…
Przygoda może zostać poprowadzona jako jednostrzał albo część kampanii załączonej do zestawu podstawowego gry Półmrok. Z przygodą udostępniamy pliki graficzne lokacji.
Przygoda dla 3-6 Bohater(ów)ek Gracz(ek)y (BG), na poziomie 4-6. Szacowany czas rozgrywki: 3-6 godzin.
Pobierz przygodę i poprowadź swoją drużynę w pułapkę!