Młyn wodny, okolice Gradu

Młyn wodny stoi nad rzeką Bystrą i jest prowadzony przez młynarza z rodziną. W sezonie młynarz zatrudnia dodatkowo dwóch lub trzech pomocników z pobliskiej wsi Nadbrzeżne.

Na mapie miasta Grad, dostępnej w podręczniku gry, młyn jest oznaczony numerem 23.

Budynek został wzniesiony z masywnych, kamiennych bloków, które choć miejscami porośnięte są mchem nadal sprawiają wrażenie solidnych i trwałych. Przy południowo-zachodniej ścianie widnieje wielka drewniana łopata koła młyńskiego, wprawiana w ruch przez wody Bystrej, które gwałtownie przepływają tuż obok młyna.

Młyn wodny nad rzeką Bystrą, okolice miasta Grad.
Młyn wodny nad rzeką Bystrą, okolice miasta Grad.

Na parterze znajdują się dwa pomieszczenia. W jednym ściany i podłogę pokrywa drobny, mączny pył. To tutaj obracające się koło młyńskie mieli ziarno na mąkę. Widać stosy niezmielonego ziarna zgromadzone w skrzyniach, a pod ścianami ustawiono worki świeżo zmielonej mąki, na którą wkrótce zjawią się klienci.

Obok znajduje się przestronna izba, która pełni funkcję jadalni oraz miejsca odpoczynku dla rodziny i pracowników młyna. Stoi tam stół z krzesłami oraz kilka naczyń służących do gotowania posiłków. Drewniane deski podłogi skrzypią przy każdym kroku, a w rogu izby znajduje się drabina prowadząca do klapy w suficie.

Na zewnątrz, tuż obok młyna, biegną kamienne schody w stronę rzeki. Kamienie noszą ślady wieloletniego użytkowania; są wyszczerbione, a niektóre z nich pokrywają mchy i porosty, co nadaje temu miejscu surowy, nieco zapomniany charakter.

Nieco dalej na wschód od zabudowań nad rwącym potokiem leży kłoda zwalonego drzewa, łącząca oba brzegi rzeki Bystrej. Z pewnością można się po niej przedostać na drugą stronę, choć porastający pień wilgotny mech może okazać się zdradliwy.

Plan młyna dostępny jest w przygodzie opisanej dalej.

Przygoda: Pakt krwi

Przygoda w młynie wodnym

Wyobraź sobie… Opuszczony młyn, ślady walki i pradawny pakt krwi, którego niedotrzymanie sprowadziło klątwę. Bohaterowie twoich graczy, przypadkowi świadkowie dramatycznej sceny przed piekarnią, zostają wciągnięci w intrygę o korzeniach sięgających głęboko…

Przygoda może zostać poprowadzona jako jednostrzał albo część kampanii załączonej do zestawu podstawowego gry Półmrok. Z przygodą udostępniamy pliki graficzne lokacji.

Przygoda dla 3-6 Bohater(ów)ek Gracz(ek)y (BG), na poziomie 4-6. Szacowany czas rozgrywki: 3-6 godzin.

Pobierz przygodę i poprowadź swoją drużynę w pułapkę!

O autorze

Cześć, mam na imię Paweł i od 1991 gram w gry fabularne. Zwykle wcielam się w rolę Mistrza Gry, bo od początku mojej przygody z grami fabularnymi właśnie rola kreatora świata była dla mnie najbardziej pociągająca. Więcej o mnie dowiesz się z genezy powstania gry.

Dodaj komentarz

GDPR

    Używamy plików  cookies w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zobacz nasza politykę prywatności.