6 wskazówek na tworzenie zaskakujących zwrotów akcji 

Zwroty akcji z angielskiego plot twisty powinny być dobrze poprowadzone i uzasadnione logicznie. Niech wpłyną na fabułę przygody, ale będą spójne z zasadami i światem gry. Oto kilka wskazówek ich tworzenia.

1.

Baw się konwencją

Dobrze poznaj reguły, którymi rządzi się świat gry, a następnie zaskocz graczy / graczki świadomie łamiąc konwencję. W świecie gdzie podziemny lud słynie z niewyszukanych manier i twardej rzyci, drużyna spotka czarującego przedstawiciela tej rasy. Czy bohater / bohaterka zgodzi się na niemoralną propozycję amanta w zamian za cenne informacje?

2.

Buduj wiarygodne postaci niezależne

Postaci dwuznaczne, które mają ukryte motywy, a rozwój wypadków wpłynie na ich lojalność. Przyjaźnie nastawiony do drużyny członek rady miasta łamie prawo pod wpływem szantażu i staje się ich wrogiem. Taki zwrot akcji sprawi, że gracze / graczki będą mieli trudności z przewidzeniem jak zachowa się kolejna wprowadzona przez ciebie postać.

3.

Wykorzystaj skalowanie

Zaskakujące plot twisty można wprowadzić poprzez zmianę skali zagrożenia. Z trudem pokonana banda opryszków okazuje się działać na zlecenie lokalnego arystokraty, który kontroluje miejscowy półświatek i ma do dyspozycji kilka takich band. Terroryzujący okolicę ogromny smok jest iluzją stworzoną przez czarodzieja, który chce odstraszyć ciekawskich od badanego przez niego reliktu.

4.

Wprowadź nieliniowość czasową

Świadków ujawniających niewygodne fakty z przeszłości, skoki czasowe między przygodami, tragiczne wizje przyszłości będące konsekwencją obecnych wyborów. Pokaż wydarzenia w ten sposób by ich przebieg był dla bohaterek graczek / bohaterek graczy jednoznaczny, a następnie uświadom, że zastali zmanipulowani. To doda element zaskoczenia wynikający ze zmiany kontekstu.

5.

Twórz fałszywe tropy

Utwierdź graczy / graczki w pewnym przekonaniu, a następnie zaskocz odmiennym zachowaniem. Sojusznik, który był wsparciem dla drużyny przez większość kampanii zdradza ich w finałowej przygodzie uznając, że lepiej stanąć po stronie zwycięzcy. Pamiętaj, aby wplatać subtelne wskazówki, które graczy / graczki mogą zbagatelizować, a które nabiorą sensu po odkryciu wszystkich kart.

6.

Wplącz graczki / graczy w konflikty moralne

Przedstaw wybór jako oczywisty, a kiedy go dokonają, ujawnij konsekwencje.  Drużyna zabija kultystów Baala, przerywa krwawy rytuał sprowadzenia demona i ratuje życie niedoszłych ofiar. Jednak krwawiące na ołtarzu dziewczyny, to pokusa, której demon nie potrafi się oprzeć. Bohaterowie graczy / bohaterki graczek mogą pozwolić by bestia odebrała nagrodę i odesłać ją z powrotem albo uwolnić dziewczyny i zaryzykować życie w starciu z demonem i jeśli dopisze im szczęście otrzymają sowitą nagrodę od rodzin ofiar…

***

A ty tworzysz zwroty akcji w swoich przygodach? Napisz w komentarzu.

O autorze

Cześć, mam na imię Paweł i od 1991 gram w gry fabularne. Zwykle wcielam się w rolę Mistrza Gry, bo od początku mojej przygody z grami fabularnymi właśnie rola kreatora świata była dla mnie najbardziej pociągająca. Więcej o mnie dowiesz się z genezy powstania gry.

Dodaj komentarz

GDPR

    Używamy plików  cookies w celu zapewnienia jak najlepszego doświadczenia zakupowego. Zobacz nasza politykę prywatności.