Odkryj magię trudnych decyzji! Eksploruj dylematy moralne i twórz niezapomniane fabuły podczas własnych sesji RPG.
Zanurz graczy i graczki w tajemnicach skrywanych przez ich postacie. Wprowadzaj dylematy moralne z przeszłości bohaterów i bohaterek, które wpłyną na ich przyszłe motywacje.
Przykład: po odkryciu prawdziwej natury postaci jednej z graczek pozostali członkowie drużyny mogą się poczuć zagrożeni
Niech działania mają skutki. Spraw, aby decyzje graczy i graczek rzeczywiście wpływały na świat gry.
Przykład: sojusz graczy i graczek z jednym stronnictwem, uczyni z nich wrogów innego…
Stawiaj graczy i graczki w nietypowych sytuacjach, gdzie dobre wybory prowadzą do trudnych konsekwencji.
Przykład: zabicie złej wiedźmy odetnie bohaterów i bohaterki, ale także lokalną społeczność od jedynego w okolicy źródła magicznych eliksirów…
Konflikty wewnątrz grupy dodają głębi fabule. Postaw bohaterów i bohaterki w sytuacjach, gdzie przewaga jednego oznacza utrudnienie dla innych.
Przykład: przeklęty przedmiot magiczny daje moc graczowi lub graczce kosztem pozostałych postaci z drużyny…
Twórz dylematy wynikające z różnic kulturowych, generując konflikty moralne między postaciami.
Przykład: kapłan Jedynego nie toleruje w swym otoczeniu czarodziejów i czarodziejek, ale są oni niezwykle skuteczni w walce z Ferytami, którzy zagrażają całej ludzkości…
Postaw bohaterów graczy i bohaterki graczek przed wyborami, które zakwestionują ich dotychczasowe przekonania.
Przykład: postaw przed wyborem uratowania życia jednej istotnej dla nich i fabuły postaci a grupą niewinnych osób…
Niech brak działania ze strony graczek i graczy również ma konsekwencje. Bo bierne obserwowanie wydarzeń, to także decyzja.
Przykład: postaci graczy i graczek nie angażują się w główny wątek kampanii, a tylko biernie płyną w nurcie wydarzeń przy okazji realizując swoje osobiste cele, co prowadzi do tego, że w finale są kompletnie zaskoczeni motywacjami i możliwościami przeciwnika…
Unikaj skrajności moralnych, tworząc sytuacje pełne subtelnych niuansów.
Przykład: twórz postaci niezależne, które mają własne motywacje, co sprawi, że graczom i graczkom trudno będzie podzielić na dobrych i złych…
Zadbaj o to, aby gracze i graczki mieli wpływ na tworzenie dylematów, oferując swobodę w podejmowaniu decyzji.
Przykład: zabicie rannego smoka dostarczy czarodziejowi cennych komponentów magicznych, a uratowanie mu życia zaskarbi jego wdzięczność…
Zadbaj o to, żeby moralne dylematy miały rzeczywisty wpływ na fabułę i emocje graczy.
Przykład: w trakcie kampanii postaw na drodze bohaterów graczy i bohaterek graczy postaci niezależne, a następnie w jej finale zdecyduj ilu z nich opowie się po stronie drużyny w oparciu o to jak ich wcześniej potraktowali…
* * *
A jak Ty wprowadzasz dylematy moralne do swoich sesji RPG? Napisz w komentarzu.
„Najbardziej inspirujący spośród biuletynów dla Mistrzów i Mistrzyń Gry„.
Biuletyn „Czwartkowe inspiracje” jest jednym z najpopularniejszych, polskojęzycznych biuletynów poświęconych grom fabularnym.
W każdy czwartek najnowsze wydanie jest wysyłane do setek osób.
Każda wiadomość zawiera pomoc dla Mistrzyń i Mistrzów Gry, a także odnośniki do inspirujących treści.